יום שני, 16 בפברואר 2015

הבלוג מארח - דורית דנין קניאס

הבלוג מארח: דורית דנין קניאס - מדריכת טיולים בארץ

דורית היא חברת ילדות מיוחדת שלי, מדריכת טיולים בארץ. מאז שאני זוכרת אותה, תמיד

התעניינה בהיסטוריה של מקומות ואנשים. יש לי זכרון אחד מאוד ברור שהשפיע עלי מאוד.

שהיינו בנות 15, (והלימודים היו ממני והלאה) העלנו את נושא 'ישו' והבענו דעה, למחרת היא

הגיעה אלי עם חוברת דקה אודות ישו וסיפרה לי את הסיפור עליו, הייתי בהלם מהנחישות שלה

להעביר את המסר הנכון והברור והיא עשתה זאת בצורה מרתקת. תאמינו לי,מה שלמדתי בבית

ספר על ישו איני זוכרת, אך מה שהיא סיפרה לי אני זוכרת עד היום.

דורית, מדריכה קבוצות גדולות וקטנות, עורכת סיורי בר/בת מצווה וכמובן, עורכת טיולי בוטיק

לנשים. היא מלאה בידע, כריזמה וחן, מלאה בסיפורים הכי מעניינים שלא ישאירו אתכם אדישים.

אפשר בקלות להתמכר לסיפורים המרתקים, אני מעריצה את היכולת שלה לסחוף, לעניין ולהכיל

את המטיילים והמטיילות שיוצאים איתה לסיורים ברחבי הארץ.

כאשר התחתנתי לפני 21 שנה, הבאתי בייבוא אישי את בן זוגי ג'ון מאנגלייה. למסיבת החתונה

הגיעו חברים, דודים ודודות מאנגלייה ודורית ערכה להם סיור בירושלים ובים המלח. היה מדהים,

עד היום הם מדברים על זה.

אם בא לכן  על טיול חברות עשיר ומרתק על חומותיה של ירושלים, רחובותיה של תל אביב, חיפה

צפת או אזור מצדה וים המלח, אני ממליצה בחום על דורית.

ביתי מאיה ואני זכינו לצאת איתה לסיור הכנה בעיר העתיקה של ירושלים , הצטרפו אלינו

לסיור...התחלנו בתצפית על הר הזיתים וראינו את ירושלים החדשה והעתיקה בתפארתה, דורית

לקחה אותנו 3000 שנה אחורה והוליכה אותנו עד לעצם היום הזה. ואנחנו, תלמידות טובות,

הקשבנו מתוך עיניין. פגשנו באברהם אבינו, הר המורייה, עיר דויד, פשוט מרתק, כאילו היינו שם,

נגענו באנשים, מקומות ותקופות  שונות בהיסטוריה.

מהר הזיתים נסענו לממילה ושם ברחבת שער יפו עשינו תצפית לכוון השכונה הראשונה

שנבנתה מחוץ לחומות - משכנות שאננים. משער יפו יצאנו לטיול בטיילת החומות, הלכנו לצד

החומה שנבנתה על ידי סולימן המפואר בשנת 1535. הקפנו את הרובע היהודי והארמני.

הגענו לשער ציון ודרכו נכנסנו אל הרובע היהודי והשוק הססגוני והשוקק.

לא פסחנו על הכותל וכהרגלי בקודש, השארתי שם מכתב חתום לאלוהים.

כמובן, קינחנו בסופגניה מתוקה בקפה רולדין בממילה, היה סיור מדהים.

דורית דנין קניאס - מדריכת טיולים בארץ.
טלפון - 0542276210

1. נהדר! תודה על המידע הרבה. תמיד אני מחפשת מדריכי טיולים, זה פשוט מידע נדרש. תודה