יום שני, 26 בינואר 2015

לקחת פסק זמן ולא לחשוב...


"לקחת פסק זמן ולא לחשוב.." שר אריק איינשטיין והוא שר את זה הכי יפה שיכול להיות.
ובכל זאת, אהבתי לשמוע את קרן פלס עם הנימה הנשית, המרגיעה שלה, אז הנה לכן..



לכל אחת יש את התחום או כמה תחומים שהיא טובה בהן, בין אם היא אוהבת לעסוק באחד או כמה מהם ובין אם לא. ואני, אחרי שנים של חיפוש ועשייה ולימודים ותחביבים ותואר, גיליתי שיש שני תחומים שאני מאוד אוהבת ומתחברת אליהם, טיולים וכתיבה. אני אוהבת לנדוד ולהכיר מקומות שלא הייתי בהם מעולם, יש בי את הרצון והסקרנות לחקור תרבויות,לחוות,לדעת ולהכיר מנהגים ואורח חיים שונה משלי, משלנו. 
האהבה הזו לטיולים נולדה מהצורך העז שקינן בי עוד בצעירותי והתעצם שהפכתי לאמא, הצורך לקחת הפסקות מחיי השגרה המאתגרים. אז אני בהחלט לוקחת הפסקות קצרות או ארוכות, כדי להשאר שפויה ולא לצאת מכל הדעות. היום מגדירים את זה יפה שאומרים: 'חיה בסרט', כן, אני אוהבת לחיות בסרט וכל פעם בסרט אחר,רקע אחר, תפאורה אחרת וכל פעם דמות אחרת. אני משוגעת על שינויים, השגרה מעייפת אותי ויכולה להרוג אותי.

"לקחת פסק זמן ולא לחשוב,
לשבת מול הים ולא לדאוג,
לתת לראש לנוח מהפיצוצים
לתת ללב לנוח מהלחצים..."

ואני גם אוהבת לכתוב את הסרט הזה של חיי ולשתף. ולמה לשתף? מפני שאני רוצה שתגידו לעצמכן:  "כן, זה מגיע לי" אני רוצה שתבינו ש'פסק זמן' זה לא מותרות, אלא חובה. בסופו של דבר, לא משנה מה נעשה, מאיפה באנו ולאן נלך, כולנו זקוקות ל 'פסק זמן'  הזה, כולנו צריכות לרגע אחד או שניים, לשכוח מכל הדאגות, אלו הרגעים שיכולים להציל אותנו, כי לכולנו יש פיצוצים בראש ולחצים בלב כמו שכתב אריק איינשטיין הגדול.

"אני יודע שזה לא הזמן,
בעצם גם אני עוד לא מוכן,
אבל הנשמה רוצה קצת מנוחה,
לתפוס אוויר בשביל לחזור לעבודה.

אתן מכירות את ההרגשה שאתן כבר לא יכולות יותר להמשיך, שעוד רגע אתן מתפוצצות, אבל בעצם לא יכולות לעשות שום דבר בנדון מאלף ואחת סיבות. אז אני אומרת שכאשר הנשמה שלכן רוצה קצת מנוחה, יש גם אלף ואחת דרכים להרגיע אותה מבלי לחצות ימים ואוקינוסים.לקרוא ספר טוב במשך שעה אחת הרחק מהבית ומקום העבודה, יכול להיות על חוף הים או בבית קפה. להקשיב לשירים שאנחנו אוהבות, שירים בהחלט יכולים לקחת אותי למחוזות אחרים, במיוחד שאני נותנת לעצמי דרור ומעוף ושרה ומזייפת בקולי קולות. שיחה עמוקה עם חברה טובה, כזו שיודעת לפרגן ולעודד, יכולה בהחלט להרגיע את הנשמה. בית קפה עם חברה, ערב בנות משובח, שחייה בבריכה המקומית או לחלופין הליכה בשכונה. כל אלו בהחלט נחשבים למרגיעים עד שתוכלו לאפשר לעצמכן לנסוע ללילה עם חברה טובה או שתיים, או להתפרע ולחסוך לטיול של מספר ימים עם חברות.

"אולי זה רק משבר קטן וזה חולף,
אולי פשוט אני נהייתי קצת עייף."

גם אם אתם כל יום עוסקים במשהו שאתם הכי אוהבים, אתם עלולים להתעייף, להשחק.
ואני מאמינה בכל ליבי ש'פסק זמן' עושה עבודה נהדרת. שאנחנו יוצאים להפסקה בדרך כלל אנחנו חוזרים רעננים, עם כוחות להמשיך בשגרה המעייפת. וכן, לעתים, נמאס לנו וברוב המקרים זה משבר קטן או גדול שבסופו של דבר חולפים.

אז, אני מצטרפת לאריק איינשטיין שכתב ושר ולקרן פלס הנהדרת ששרה אף היא את השיר וקוראת לכן לקחת פסק זמן ולא לחשוב, ולו רק לכמה רגעים. ב ה צ ל ח ה . 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה