יום רביעי, 7 בינואר 2015

זכרונות מאפריקה - קייפטאון

אם אתן מחפשות יעד מיוחד לטיול בנות שהוא לא אירופה ולא ניו יורק, קייפטאון זה המקום.

אל קייפטאון הגענו בעקבות ג'קו,הבעל של החברה המאורגנת שלי, אליסון. ג'קו הוא צלם הוליוודי, סרטים רבים הוא צילם ובינהם:  רויאל קזינו, סייפהאוס והרקולס. בשלושת הסרטים האלו, תפסנו טרמפ, ביקרנו אותו באתר הצילומים והיתה לנו חופשה נהדרת. בקייפטאון הם צילמו את סייפהאוס.  לא היה לנו רקע על העיר ולא היה לנו זמן לבדוק. זה היה בערך כך, אליסון התקשרה,אמרה שג'קו שאל אם אנחנו באות, החלטנו בערך בשנייה וחצי  והופ, אנחנו בדרך לקייפטאון. רק שמעתי שהיא אחת הערים היפות בעולם ובניתי לי המון ציפיות. ביום הראשון הייתי בהלם. בדרך אל בית הדירות המהודר שבו גר ג'קו, נסענו על כבישים ראשיים שבצידיהם אפשר היה לזהות שכונות גדולות וארוכות של פחונים ,נכנסנו אל תוך העיר, הרחובות נראו לי אפורים מידי. קצת נבהלתי. שסוף סוף נכנסנו לדירה היה לי אור בעיניים. זה היה הבית שלנו למשך עשרה ימים. מהמרפסת יכולנו לראות את אתר הצילומים.

אתר הצילומים לסצינה אחת מהסרט Safe House
למדנו להכיר את השכונה, התמקמנו בבית קפה אחד מקסים שבו ישבנו כל בוקר במשך עשרה ימים, כבר ידעו מה לתת לנו וקיבלו אותנו בעיניים בוהקות. בדיוק כמו שאני אוהבת.
בית הקפה היה במרכז שיקי, מדהים בעיצובו Cape Quarter  וממש היה צמוד למלון דירות ששהינו בו. שם עשינו ציפורניים במכון שאתן חייבות לבקר בו, רק בשביל החוויה. הוא מחולק לגברים ונשים (לא בקטע דתי חח), ובזמן שעושים ציפורניים אפשר לקבל מסאג' בצוואר (ואני מכורה למסאג'ים) אז כמובן חידשתי כל יומיים את הפרנצ' ברגליים. (לאיקרבאמת). ועוד, במרחק הליכה היו שתי מסעדות מעולות,בראשונה, האסייתית, Beluga ביקרנו בערב הראשון שהגענו לשם, היה טעים, יקר ונפלא. את השנייה, האיטלקית, Il Leone mastrantonio הפכנו לחדר האוכל הביתי שלנו, הכרנו את טל השף הישראלי והוא פינק ופינק אותנו ללא הפסקה. טל, כבר לא השף במסעדה, הוא מנהל עם חברתו את אחד מבתי ההארחה הנחשבים בקייפטאון B.I.G, אני עדיין לא ביקרתי שם שוב אך חוות הדעת נשמעות מבטיחות.

הכירו את טל השף, בהפסקת אוכל..
מי שמכיר אותי ממש טוב יודע שאני מכורה לאוכל ההודי. מי שבעיניין, בקרוב אוציא פוסט להמלצות על מסעדות הודיות שביקרתי בהן מסביב לעולם. ולהודית בקייפטאון, בוקרה Bukhara היא בהחלט שווה ביקור. תשמעו, אני התענגתי על המנות הראשונות ושהגיעו העיקריות כבר הייתי שבעה. טעים, טעים וטעים לאניני הטעם ההודי.
מסעדות טובות אפשר למצוא בכל מקום בעולם ואתן יכולות למצוא בקלות באתרים רבים את סוג המסעדות שאתן אוהבות ומתחברות. ולא בשביל זה בחרתי לשתף אתכן בפוסט הזה. הסיבה היא החוויות המדהימות שהשאירו בנו חותם והפכו את הטיול ל'זכרונות יפים מאפריקה..' .
החוויה הראשונה היתה  'סיור היקבים', בהדרכתו של דיויד האלוף הוא אסף אותנו בבוקר, עוד היינו בהכרה (חחח)  והיום הזה נכנס לרשימת "הרגעים היפים בחיי".לנשים שביננו שמעריכות יין טוב זה סיור חובה. ישנה אפשרות לקחת סיורים מאורגנים אך אנחנו העדפנו לקחת סיור בוטיק פרטי עם דיויד (שאת כל הפרטים עליו אשים בסוף הפוסט) וכך התחלנו את הבוקר, עם טעימות של יינות משובחים.

טעמנו יינות טובים ומשובחים שלא יורדים באיכותם מהיינות האירופאיים. וכמובן, מיקב ליקב הטעימות החלו להשפיע עלינו (אך ורק לטובה)ובבת אחת, הרגשנו נפלא.

"בטח שאני בסדר ילדים שלי, אני בקייפטאון!!!"

אנחנו עדיין עומדות...

בדרך עוצרים להפסקה קלה
החוויה השנייה הייתה ביקור בכפר הדייגים קלק ביי Kalk Bay  וסיימונס טאון Simons Town. ליום הכייף הזה יצאנו ברכב עם חבר של זהבוש (מהתיכון) שגר עם משפחתו בקייפטאון. תחילה ביקרנו בכפר הדייגים קלק ביי, שנמצא על חופה של פולס ביי Fals Bay,הרגשנו כאילו חזרנו בזמן, הרגשה של רטרו מגניבה כזו..פה בכפר תוכלו לקנות דגים טריים טריים ישר מהסירה, לטייל בין חנויות העתיקות המרהיבות, בחיי,שתרצו לקחת אתכם כל כך הרבה דברים הביתה. לשבת בבית קפה או מסעדה. מומלץ ביותר להתייעץ עם המקומיים, בעדינות, על מסעדות טובות בכפר. לא כולן ברחוב הראשי.

סיימונס טאון היא עיר נמל קטנה, אחת מפרבריה של קייפטאון. היא הפכה ל'מושבת הפינגווינים' משנת 1985כאשר התגלו בה הקינים הראשונים של פינגווינים לאורך החוף ומאז הם חלק מהנוף.
סיימונס טאון
סיימונס טאון היא אחת משלוש המושבות היבשתיות של הפינגווין האפריקאי. כיום, יש מגמה לשמר את המושבה הייחודית הזו, אך כמו שיש אוהדים להמצאותם של הפינגווינים באזור, יש גם מתנגדים שמתלוננים על הרעש והלכלוך שהם מקימים.

ואני רוצה לומר לכם שעד היום אני מתפללת שלא יפגעו במתוקים האלו.

החוויה השלישית שלי היא הביקור בחוף קמפס ביי Camps Bay, רצועת חוף מרהיבה ואחת היפות בדרום אפריקה. מהחוף רואים את 'הר השולחן' (שעליו אספר בהמשך) את 'גבעת השטן' (לא להבהל..) וכמובן הים שכמו צבעו אותו בצבע טורקיז מיוחד.

הטיילת שלאורך החוף יפהפייה, השילוב של הים מצד וממול 'הר השולחן' הוא פשוט בלתי נתפס.
הטיילת מציעה שלל של מסעדות ובתי קפה טרנדיים אשר משמשות ברים ומועדונים בלילות. ואנחנו ישבנו עם צוות הצילום הטרנדי.

החווייה הרביעית היא הביקור בהר השולחן, תופעת טבע מרהיבה ומרשימה. אי אפשר לבקר בקייפטאון ולא להגיע להר השולחן.

הוא במרחק נגיעה ועם זאת יש כמה דרכים להגיע אליו. מסלול אחד, יוצא מהגנים הבוטניים ונמשך שלוש שעות, לא בדיוק היה יום ההליכה שלנו, אז אנחנו לקחנו את הרכבל וסיימנו את ה'עסק' בשלוש דקות וכשהגענו לשם, א ל ו ה י ם ... המראה שהתגלה לנו לא השאיר מקום בכרטיס הזכרון של המצלמה.

ומכיון שהיה איתנו צלם הוליוודי, עשינו המון פוזות למצלמה. ואין פלא שזה נחשב לאחד משבעת פלאי עולם ,ההרגשה היא שאתה נמצא On Top Of The World, אי אפשר לתאר את ההרגשה או את המראה, גם דרך התמונות אי אפשר להעביר את התחושות, אחד המקומות שאסור לדלג עליהם..

וזהו הר השולחן 'ערוך' יפה לשבת עם המפה הלבנה. זה הנוף מביתו של הידיד של זהבוש, מעלף!!!